1 maj 2008

I en annan del av världen...

Jag oroade mig lite för J när vi skiljdes åt - att han skulle känna sig ensam - men det går visst ingen nöd på honom alls. Madame J ordnade ett möte med någon jämnårig seychellois redan första kvällen och han och J drack öl vid hamnen och sedan har det rullat på med middag på någon bazar i solnedgången vid stranden Beau Vallon, simturer i havet, fotbollskväll och fest hos en Elvis.

Mycket mer vet jag inte om livet på Seychellerna, förutom att vi har en ödla i köket, att blöjor kostar över 200 kr och att croissanterna är svindyra och smakar tvål.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som att det är underbart där. Och när du kommer dit kommer det bli ännu bättre, då kommer allt vara fulländat. Och priserna... ja dem får man väl lära sig att leva med :-)

Miss Marie sa...

hualigen, det är nog därför jag kommer bo i sverige för resten av mit liv, jag tror inte jag skulle kunna stå ut med ödlor och andra småkryp i mitt hus, sånt tyker jag är sååå olustigt!

håller med prinsessan, priserna vänjer du dig nog vid så småningom!

Tankevågor sa...

Jisses vilka dyra blöjor! Har ni tvättmaskin så kanske ni ska satsa på tygblöjor. Jag var lite skeptisk mot dem först men de funkar för vår lilla baby-girl.
Skönt att J är på plats och verkar finna sig väl tillrätta.
Hoppas ni har fått en söt ödla! ;-)

Lisa Christensen sa...

Prinsessan: Det verkar vara underbart där nere och det är ju bra att kunna förbereda sig på nackdelarna redan innan man åker dit.

Marie: Jag är också ganska rädd för djur som spindlar, krabbor, kackerlackor och liknande, men ödlor blev jag van vid när jag var på Sri Lanka så man vänjer sig nog... Jag har bestämt mig för att inte låta det begränsa mig :)

Londongirl: Ja, man måste kanske börja överväga tygblöjor... Undrar hur lokalbefolkningen gör. Många verkar ha mycket pengar så de kanske har råd att köpa svindyra blöjor, men alla kan ju inte ha det.