2 maj 2008

Ingen prinsessan på ärten

J undrar hur jag ska klara mig på Seychellerna för han tycker att jag är så pimpinett, vilket jag genast måste understryka att jag inte är! Han menar att stranden är full av krabbor, folk kör rattfulla på slingriga bergsvägar, men polisen bryr sig inte för de är lika fulla och jag kommer inte att kunna dissekera kycklingen utan får gnaga på kycklingklubbor.

J underskattar mig. Jag har ju redan varit i Afrika och Asien. Jag har sett kackerlackor, ödlor, skorpinjoner, ormar (döda visserligen, men ändå) och ridit på elefanter, så hur kulturchockad kan jag bli?

Men om jag måste ska jag väl erkänna att jag har vissa och små brister. Inte så att jag traskar runt i djungeln i högklackat, uppsminkad som en docka, men jag är lite känslig ibland (spindlar, obehagliga toaletter och sånt i den stilen). Så jag måste väl utfärda en pytteliten prinsessan på ärten-varning... Men förhoppningsvis blir jag lite mer robust när jag väl kommer ner till ön. Och förresten vill jag inte tänka på det nu!

Inga kommentarer: