11 maj 2008

Mormor in spe

Min mamma har totalt gått in i "mormorsbeteende". Igår höll hon på att övertala mig att köpa en barnvagn, sedan plockade hon fram mina gamla fuktskadade babykläder från källaren och nostalgerade. Om det blir en flicka har hon redan en massa klänningar i garderoben. Och en söt mössa. Och ett parasoll.

Jag börjar inse att man inte kommer undan det där med barnvagnsmodeller och skrev sms, mail och chattade i panik med J. Men på Seychellerna syns inga barnvagnar till, där tultar barnen bara runt i blöjor.

2 kommentarer:

nina sa...

Förstår att det är lite klurigt att köpa barnvagn när man inte¨riktigt vet hur det är där den ska användas... Seychellerna låter lite som Costa Rica, här ser man knappt några barnvagnar alls utan alla lindar in bebisarna i en filt och bär runt på dem.

Det ser rätt jobbigt ut att bära på armen hela tiden, men å andra sidan verkar barnen nöjda för så tysta och rofyllda bebisar har jag aldrig sett förut. Bärsjal kanske? :-)

Lisa Christensen sa...

Tycker allt det där med baby-grejer är så förvirrande. Andra har redan köpt baby sitter, bilbarnstol och jag vet inte allt. Jag hänger inte med!

Har funderat på det där med bärsjal, det måste man nog ha där nere, men som du säger blir det säkert tungt efter ett tag och om man ska handla eller ta sig till stranden och behöver ta med ett helt förråd av blöjor, klädombyte, nappflaska etc är det nog praktiskt att kunna lasta allt på en vagn.