15 maj 2008

Personal Baby Shopper?

Man kan ju ha en Personal Shopper nu för tiden. Undrar om man kan ha en Personal Baby Shopper? När jag går in på sådana där bebis/gravid-forum verkar alla ha sådan koll och de beställer barnvagnar från Tyskland och har redan inhandlat babysitter, bilbarnstol och en massa grejer som jag inte kommer ihåg namnet på. Det kan visst ta månader att få barnvagnen om man beställer.

Hjälp!

Men samtidigt vill jag inte handla in så här tidigt. Och - i ärlighetens namn - jag är inte så intresserad... (Gud, får man säga sånt?) Kan tänka mig att det är roligt att handla babykläder, men alla tillbehör...

En annan sak som är värre är att jag känner mig som en pseudosingel. När jag går till mvc är jag ensam, om jag ska gå på någon kurs är jag ensam, om jag ska handla barnsaker är jag ensam (ok, min mamma följer mer än gärna med, men ändå). Det känns som om jag är en ensamstående blivande mamma. Jag vet att det inte är verkligheten, men när jag betraktar min verklighet är det så den ser ut.

Jag är en fejkad singel.

Å andra sidan är det mitt val och jag gör mer än gärna den uppoffringen för framtiden. Jag är tacksam över allt som har skett på sista tiden!

8 kommentarer:

Miss Marie sa...

ack ja, alla nackdelar med att ha distansförhållande...

antar att det inte är alltför kul att göra allt själv, men som du säger, det är ju värt det!

Anonym sa...

Helt rätt inställning. Det kanske är lite jobbigare nu, men det är en del av den närmaste framtiden ni tänkt ut er tillsammans och det är fint. Gillar hur du beslriver dina känslor.

Sara sa...

Vad farao är en babysitter? Som inte är en barnvakt, alltså? Jag har mycket att lära, märker jag... ;)

Lisa Christensen sa...

Marie: Förhoppningsvis är det värt det i slutänden!

Prinsessan: Man får försöka se det positivt och om allt går som planerat är det som om alla mina drömmar går i uppfyllelse :)

Sara: Haha, visst är det förvirrande! Men det är tydligen en sån där grej de sitter i, som man kan vippa på.

Anonym sa...

Ta det lugnt, i Sverige verkar alla vilja komma med det senaste och inte det som är bäst .. hur bra var det med barnvagnar som man hade i los angeles och sedan köpte hit till sverige ?? i sol OK men vi bor ju faktiskt i norden= snö.
Nä gå in och prova istället och känn verkligen efter vad det är duu behöver... är vagnen ngt du kommer använda senare ??
Knaske bär barnet hela tiden och bara behöver sitt vagn längre fram eller ochså en liggvagn nu för barnet kommer att ta sig fram själv på stränderna....
Man blir förvirrad bara man tänker på det... skulle jag idag köpt vagn med det jag vet skulle jag köpt sittvagn med ligginsats extra för liggvagnen används så lite...men det är säkert olika.
Min lilltjej sov i "sittvagnen med inlägg" vilket var perfekt för oss.
Ta vagn efter ditt behov
Kram
Och ha en mysig helg, mannen har nu kommit hem från Paris så jag ska gå och kramas lite och dricka ett glas vin.....

Lisa Christensen sa...

Sanna: Ja, jag får nog gå in i en affär och provköra :) Har tänkt mig en sittvagn med ligginsats precis som du beskriver. Det verkar mest praktiskt. Svenska vagnar är bara så varma och isolerade. Å andra sidan kanske näsa barn inte växer upp i värmen. Inte så lätt att hitta en vagn som funkar överallt för alla åldrar.
Kram

Det Mörka Hotet sa...

Know the feeling: ibland känner jag mig nästan pseudosmart - tills jag försöker tänka...då det kör ihop sig igen!

Lisa Christensen sa...

Pseudosmart, haha! Det kan jag också känna mig och skriva ner anteckningar - som jag sen inte förstår...