29 maj 2008

Marken gungar

H*n hade hicka i morse. Tror jag i alla fall, annars är h*n väldigt rytmisk i sina sparkar. I början var allt så overkligt, jag minns de tre första månaderna som en dimma. Ett blåbär. Allt kändes preliminärt. Nu har allt blivit mycket mer konkret, jag kan se hur h*n buffar. 1 kg och 35 cm. Det svindlar, jag är yr, marken gungar. Så fantastiskt är det.

Men jag är helt urlakad. Minns inte att jag någonsin har varit så trött. För trött för att andas, för trött för att gå, för trött för att laga mat, för trött för att vara vaken. Trots min dagliga dos av två järntabletter, en multivitamin och blutsaft.

Den där underbara aftonen i maj resulterade i ett komalikt tillstånd. Igår orkade jag knappt ta mig upp ur sängen. Det svindlar, jag är yr, marken gungar. Sådan blodbrist har jag.

4 kommentarer:

Sara sa...

Oj, Ät ordentligt och vila mycket!

Jag har kommit in i en trevlig fas i graviditeten, jag mår bara bra, är piggare än någonsin... Och börjar äntligen få lite mage!

Lisa Christensen sa...

Jag har tyvärr just gått ur den där trevliga andra trimestern... Allt är väldigt förutsägbart och enligt boken. Besvären kommer som på beställning, fast det är värt det :)

Anonym sa...

Vad hemst att vara så utlakad kan dom inte göra ngt för dig??
Vill önska dig en God morgon!
Ta hand om dig
Kram!!!

Lisa Christensen sa...

Jag har fått rådet att dubblera min dos järntabletter vilket jag har gjort, men det tar väl sin tid att få upp värdena igen... Ha en trevlig helg! Kram!