9 april 2008

Varning!

Det djur jag är mest rädd för är krabbor och av någon anledning hade jag förträngt att sådana ens kunde finnas i paradiset. Men med förfäran läser jag om Coconut Crab som är en av världens största krabbor och bara kroppen kan bli ca 40 cm. Med ben kan den mäta upp till 2 meter! Den springer runt med kokosnötter som den lätt kan öppna med sina starka klor. Den har också rykte om att stjäla skinande föremål som silver. Och naturligtvis bor den på Seychellerna!

Även på golfbanan får man akta sig. För fallande kokosnötter och krabbor som snor golfbollar. Men som tur är spelar jag inte golf.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Näe, alltså!!! Ser ut som i en skräckfilm!!! Kanske lika bra att Tilly inte följer med till Seychellerna!! Krabban är ju större än henne! Hon kan ju bli uppäten i ett nafs! Eller är krabbor vegeterianer?

Thérèse sa...

Den där såg riktigt läskig ut. Hu! Är den verkligen riktig? Finns så enorma krabbor?

Basilika sa...

Laskigt!

Lisa Christensen sa...

Ja, sådana där obehagliga (köttätande) krabbor finns det. Och de kan klättra i träd också. Brrr!

Miss Marie sa...

nej, fy fan vad ackligt! jag kan inte ha fotterna pa golvet nu, jag tycker sant dar ar so olustigt! krabor, spindlar, moss, ormar.. allt sant tycker jag ar jatteackligt. om jag skulle se en san dar sa skulle jag nog springa darifran. hualigen!

Lisa Christensen sa...

Visst ryser man... Krabbor, kräftor och spindlar är det värsta jag vet! (Kan knappt gå på kräftskiva fastän jag älskar kräftor - att äta.) Som tur är finns det inga farliga djur på Seychellerna.

Anonym sa...

Skulle jag få syn på en sån så skulle jag springa för livet :-) Läskigt.

Lisa Christensen sa...

Jag med. Jag springer bara jag ser en pytteliten krabba :)