2 maj 2008

Nyckfull

Jag fick för mig att jag ville ha leverpastej, har till och med gått och fantiserat om det i ett par dagar, men så snart jag satte tänderna i min leverpastejsmacka kom jag ihåg att jag inte har tyckt om leverpastej sedan jag var 5 år. Ibland är det glappkontakt mellan vad man vill ha och vad man tror att man vill ha.

Lastade också matkorgen full med prinskorv och andra svenskheter så nu har jag bunkrat upp med tunnbröd, saltgurka, saltlakrits, kaviar och knäckebröd för ett tag framöver. Svensk husmanskost blev finkultur för mig medan jag bodde i England.

Jag har märkt att jag har fått ett allmänt sug efter svensk dagismat sedan jag blev gravid. Sedan vill jag naturligtvis inte ha det när jag väl ska äta.

Jag är inte helt lätt att tillfredsställa...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte roligt att vilja ha massor, men inte veta riktigt vad när det väl finns. =)
Jag fick cravings av Apelsiner och klementiner när jag var gravid, jag vet inte om det är därför min dotter blivit som hon blivit =) för så mycket som jag åt kan inte vara bra**ler** Lilltjejen borde ju ha blivit ett litet solskens barn, men den här lilla damen har värre temprament än någon i familjen ujuj men hon e för go ändå =)
Ha en mysig lördag
Kramisar

Lisa Christensen sa...

Jag har också fått sug efter frukt, så det är ju bra! Behöver kanske c-vitamin. Mitt lilla barn har redan världens temperament verkar det som - h*n är såå vild! Det syns till och med utanpå tröjan! H*n slår kullerbyttor hela tiden, kan knappt sova... :)
Trevlig helg!
Kramar