22 juli 2013

Strawberry fields forever...




Julie fann en hjärtformad jordgubbe.


De flesta jordgubbarna hamnade visst i Veras mage...


Om 20 år plockar han kanske vindruvor i Frankrike istället.


Fälten som omger jordgubbarna och ligger som gula rutor över de gröna kullarna.
Vi befinner oss på något varmare breddgrader och njuter av heta dagar och ljumna kvällar med grillning i trädgården och bad i poolen eller på stranden. Denna del av Danmark påminner mig om ett mildare och mer böljande Provence.

5 kommentarer:

Johanna sa...

Åh, din sons t-shirt! Jag har samma motiv, samma text på ett snapsglas, köpt i Montmartre. :)

Sandra sa...

Kikar in här och får sådan sommarfeeling att jag blir sprallig. Åh för jordgubbar, kladdiga barn i solhatt och värme. Tack!

Lisa Christensen sa...

Gud, vad jag är här sällan! Längtar tillbaks till bloggandet ibland.

Jordgubbstider och kladdiga jordgubbsbarn ser jag framemot! :-)

Anna sa...

Jätte bra blogg! Tack så mycket :)

Lisa Christensen sa...

Tack Anna! :-)