28 maj 2008

En afton i maj...

Det var precis så här jag föreställde mig Stockholm när jag bodde i London: Ljumna (nja) sommarkvällar, ett glas rosévin (ok, fruktté om man ska vara noga) på en uteservering i stan, helst vid Mälaren för att göra bilden fullkomnad. Et voilà!


Om jag inte hade haft utlandet som bakgrund mot detta hade jag inte riktigt uppskattat det. Jag var tvungen att resa bort för att kunna komma tillbaka till det här. Svenska sommarkvällar. Jag kommer att åka iväg igen, bo borta, tappa bort mig, idealisera och nostalgera. Sedan kommer jag att återvända och ibland bli besviken, men vissa saker kommer alltid att slå mig som vidunderliga.

För det är så här det ska vara. Precis så.



17 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det var härligt vännen! Får vi göra om omgående! Lite varmare jacka dock - alternativt varmare i luften. Jag ser att Sprätten kom med också? ;) Hahaha! Kram!!

Sara sa...

Det ser helt fantastiskt ut!
Och vilket sommarväder... Här vid medelhavet har vi haft åska i tre veckor. :(

Lisa Christensen sa...

Ann: Vad är en Stockholmssommar utan en Sprätt, haha? Kram!

Sara: Kom hit, här är det alldeles, alldeles underbart!

Anonym sa...

Solvarma klipphällar och rökta räkor på Fjäderholmarna..! Ville bara säga det.

Så du vet vad som väntar ;)

Anonym sa...

vikka underbart härliga bilder du bjuder på - precis så här ska det va i maj... Kramar PiM

Miss Marie sa...

vad fin du är, och vilka vackra bilder! svenska sommarkvällar är verkligen något extra, fast det gäller att inte glömma de varma tröjorna...

Anonym sa...

Ja, visst är det underbart med sommarvärme!!

Lisa Christensen sa...

Sverige är superhärligt just nu - och det ska visst bli ännu bättre i helgen!

Millan sa...

Gud sa harligt!! Ni har verkligen haft en fin var i Sverige verkar det som!! Vi hade kanonvder nar vi var hemma for nagra veckor sedan ocksa. I england kan jag gladja dig med att det ar 11 grader och regn. Jatte skoj sa har nagra dagar innan Juni manad ar har.. hm..

Tankevågor sa...

Jättesköna bilder! Har hört att det ska bli riktigt varmt i helgen. Ska köra vår nyköpta båt från stan ut till ön på fredag så det passar bra. :-)

Vilken söt mage du har nu!

Anonym sa...

Vilka härliga bilder, och du ser otroligt vacker ut vadå stor??? du är som en liten my (jätteliten)som vi säger till lilltjejen =)
Hoppas att du haft en underbar kväll. själv spenderadejag dagen i staden för att fixa en del ärenden som man ska göra ibland även då om det är strålande sol och du helst skulle vilja sätta dig på ngt mysigt ställe vid vattnet;)
Kramisar!

Anonym sa...

Det ser jättehärligt ut! Och vilken fin mage jag ser. :)

Lisa Christensen sa...

Millan: 11 grader och regn låter inte så kul... Förra veckan här var inte heller så kul, bara 6 grader så det kan verkligen skifta.

Londongirl: Tack :) Nu är det verkligen skärgårdsväder, låter som om ni får en härlig helg!

Sanna: Jag är ovan, tycker hela tiden att oj, vad stor min mage blivit! Men i efterhand tycker man kanske inte det för när jag tittar på bilder från vecka 18 (då jag tyckte att magen var jättesynlig) förstår jag ingenting - den var ju bara som en liten ärta :)
Hoppas att du får njuta av den varma helgen istället! Kram

Barajagjohanna: Tack, nu vill den äntligen vara med på bild :)

Anonym sa...

Ser helt underbart ut. Och du är så fin.

Lisa Christensen sa...

Tack :) Och det underbara vädret fortsätter...!

Thérèse sa...

Just nu är Sverige verkligen som bäst och det är ju det här Sverige man längtar efter när man bor utomlands. Tyvärr är det alltför många kalla , regniga och mörka dagar här men det vill man ju inte tänka på nu

Lisa Christensen sa...

Thérèse: Ja, det är just nu som det är härligt, men det kan hända att det här var sommaren (några få dagar i maj/juni), sen blev det inget mer... Fast jag gillar snö också, men vinterhalvåret är lite för långt.