10 april 2008

Limbo

Först är det de hemliga månaderna då ingen vet, ingen ser och man själv knappt tror på det för allt känns så preliminärt. Och så händer det något och man tror att allt är förbi. Sedan känner man någon som knackar på insidan och sedan den dagen blir man ständigt påmind om att det är verklighet.

Först är det drömmarna och ingen vet, inte ens man själv och allt är så preliminärt, så omöjligt, så långt bort. Det är stränder och palmer och kristallklart vatten och främmande. Och sedan räcks det fram till en, som på ett silverfat, så att man nästan kan ta på det, så nära. Men man vågar inget säga ett ord för allt kan ju gå fel. Men kontrakt skrivs och biljetter bokas och man börjar tro.

Och så händer det något och man tror att allt är förbi.

Det är där jag är nu. För jag oroar mig, är inte van vid så här mycket lycka. Och vi har lämnat bort vårt liv här. Om två och en halv vecka lämnar vi över nyckeln och därefter har vi ingen plats i London. Vi har checkat ut.

Jag vill bara snabbspola för jag klarar inte av att titta på den här filmen. Jag måste bara till slutet, måste bara få veta att allt slutar lyckligt!

6 kommentarer:

Millan sa...

Jo det ar klart att det kommer sluta lyckligt!! Men visst ar det laskgit att vaga hoppas pa att man ska fa allt det dar som man tidigare bara kunnat dromma om. Men det ar sa det ar nu! och det ar inte ens speciellt langt kvar tills allt det roliga ar har :-D

Lisa Christensen sa...

Jag hoppas verkligen det och jag tror att allt kommer att gå bra... Men det har tillstött problem. Och vi har inte så mycket mariginaler för justeringar, vi har ju snart inget hem här i London. Så lite nervpirrande är det just nu...

Sara sa...

Allt kommer att gå bra, och ni kommer att komma i väg till paradiset alla tre! Fast jag förstår... Jag skulle inte kunna vara lugn förrän jag satt på planet.

Lisa Christensen sa...

När jag och min bebis flyger in över Seychellerna kan jag förhoppningsvis andas ut :)

Anonym sa...

Oroa dig inte. Det kommer vara underbart och härligt. Kanske lite läskigt, men utan det läskiga skulle charmen försvinna. Det låter i alla fall väldigt spännande. Sköt om er alla tre och lycka till med allt.

Lisa Christensen sa...

Tack! Jag är bara rädd att något ska komma emellan så att vi inte kan åka...