2 april 2008

Tick tack

Var hos barnmorskan igår. Hon skulle lyssna efter hjärtljuden, men h*n hade inte alls lust med det och försökte smita undan och sparkade argt på den där hjärt-lyssnar-grejen flera gånger innan man kunde höra hjärtat. "Det är säkert en pojke", menade barnmorskan. Tidigare under dagen gissade vår indiske mäklare på en flicka.

På kvällen kom ett par och tittade på vår lägenhet - redan innan den lagts ut på hemsidan. De gick runt i 2 minuter och sedan sa de att de ville ha den - redan innan de hunnit se köket. Dessutom ville de betala sex månaders hyra på raken. Vissa har pengar inser man... Men. För så klart finns det ett men. De vill bara hyra i ett halvår och vi skulle helst vilja ha någon som stannar lite längre. Men tiden tickar och vi har inte alltför många veckor på oss innan vi avslutar vårt liv här.

9 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

Hm, indisk mäklare låter riskfyllt - och då är jag HELT objektiv...

Jag skulle nog kunna ha råd att hyra er lägenhet - i ca 12 hrs!

Miss Marie sa...

Åh vad roligt det låter! Jag har ju ingen aning om vart ni ska, men att börja ett nytt äventyr tillsammans med en ny liten människa i ett annat land låter ju inte helt fel! Hoppas allt klaffar för er! =)

Basilika sa...

Spannande! Hoppas allt gar i las. Bra hyresgaster ar guld varda.

Tankevågor sa...

Vilken liten busunge som plaskar runt så att man får leta efter hjärtljudet!!!! ;-)

Om ni gillar dem som vill hyra så hyr ut till dem ...det löser sig om ett halvår! Vet kanske någon som kan/vill hyra er bostad då. :-)

Millan sa...

Oj, jag har precis last ikapp de senaste inlaggen och hander det massor av saker! Sa ni lamnar London alltsa (kanske till och med UK later det som..?). Vad spannande!! Jag ar lika nyfiken som de andra :-D

Jag var ocksa hos BM i veckan och hon ville forsoka hitta hjartljuden men sa sedan att chansen att man hittar dem i v 13 ar ratt osannolik. Och hittade dem gjorde hon inte heller och trots att hon varnat mig gick jag hem och var lite mer nojig.

Haller helt klart med i din beskriving om hur man mar de forsta manaderna!! En konstant bakfylla. Inte skoj! Men sa skont nar man borjar ma battre igen.

Lisa Christensen sa...

DMH: Den indiske mäklaren är redan utkonkurrerad :)

Marie: Det är så spännande. Är alldeles lycklig och snurrig. Det händer så mycket på en gång och jag älskar det!

Basilika: Jag hoppas verkligen att allt kommer att fungera och att de som hyr kommer att vara rädda om lägenheten.

Londongirl: Vi har valt dem så om sex månader letar vi efter nya hyresgäster. Vet du någon som vill hyra då får du gärna höra av dig :)

Lisa Christensen sa...

Millan: Det är nog inte alls någon fara, du har ju sett att allt är ok på UL. Men jag vet precis hur du känner. Visst är det jobbigt när man blir nojig för allt! Jag oroar mig HELA TIDEN. När BM först inte hittade hjärtljuden (eller hon hörde dem först jättesnabbt, men sen försvann de) tänkte jag direkt att nu kommer jag att kollapsa av oro när jag kommer hem (fast h*n rörde sig hela tiden). Sen hörde hon hjärtat slå i alla fall. Men jag hittar väl något annat att oroa mig över snart :)

Anonym sa...

Det verkar vara en riktig vildbasare!

Lisa Christensen sa...

Eva: Ja, h*n är rätt vild och bestämd :) Det är bra antar jag.