23 april 2008

Uppläxad

Det var mitt sista besök hos barnmorskan i London igår. Hon läxade upp mig när jag berättade att vi hade försökt ta reda på om det är en pojke eller flicka.

"Va? Hur kunde ni? Det får man inte göööra!" utbrast hon. Såklart började jag genast skylla på J, det var han som var så nyfiken, jag var helt oskyldig, ville egentligen inget veta... "Yeah, right, blame your man!" sa hon.

Bortsett från det gick besöket bra. Barnmorkan lyckades hantera datorn denna gång och kunde som vanligt inte svara på några av mina frågor.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter ju som om du har en helt fantastisk barnmorska... ;)

Millan sa...

Jag blir sa forvanand over din BMs reaktion for det allra vanligaste i England ar ju att folk tar reda pa konet. Jag vet att vissa pa stallen, som tex Birmingham, har de lite hardare regler pa det dar (precis som i Sverige) eftersom de oroar sig over att man bra kollar for att man 'vill ha ett speciellt kon' och i Sverige sker ju ultraljuden sa tidigt att man fortfarande skulle kunna gora abort om man ville. Men... i England har ALLA mina kompisar tagit reda pa konet och det var bland det forsta var UL-tanta fragade nar vi var gravida med Nils. Nu svarade vi visserligen nej men erbjudandet fanns dar...

Anonym sa...

så himla olika barnmorskor kan vara - en del tycker absolut inte man ska ta reda på klnet - men egentligen tycker jag det é deras privata åsikt & é det tillåtet att ta reda på kön - så kan de va tysta ;)

Hon verkar passa för sitt yrke - bra kunnande :) ha ha ha tur du ska byta // PiM

Lisa Christensen sa...

Barajagjohanna: Ja, hon är absolutely fabulous!

Millan: Jag blev också förvånad, trodde inte det var så tabu här. Antar att hon skämtade lite, hon är rätt snäll annars, men vimsig... Jag tror egentligen inte att hon tänkte att vi ville ha ett visst kön, bara att hon tyckte att jag var som ett otåligt barn som inte kunde vänta till julafton :)

Pim: Ja, snart blir det en ny barnmorska! Den här har egentligen varit ganska trevlig (men gammaldags uppenbarligen), fast hon verkar bara inte ha så bra koll. Hon har visst kommit tillbaka från en långledighet så hon är kanske lite ur form...

Det Mörka Hotet sa...

Klart man vill veta: med min förstfödda tog jag reda på vad det skulle bli för något - och till min lättnad blev det heller ingen Centerpartist!

Lisa Christensen sa...

Det var mycket information ni fick på er scanning :)