3 april 2008

Jurançon


Min tanke var att J skulle få en flaska Jurançon Sec till sin födelsedag igår, men vår vinbutik hade sålt slut så det fick bli en Gaillac Gaberlé Blanc Sec (jag ska inte låtsas att jag har en aaaning om vad det är för vin) som den franska expediten menade också var fantastisk.


Vi upptäckte Jurançon-vinet när vi reste i Frankrike i somras och det var det absolut godaste vita vin jag någonsin smakat. Första gången drack vi det på en fiskerestaurang i St-Jean-de-Luz. Det var gudomligt! Vinet produceras visst i en region som heter just Jurançon och ligger i Pyrénées-Atlantiques, i sydvästra Frankrike.

Vi firade Js födelsedag i lugn och ro, bara vi två, utan Jurançon. Det var meningen att vi skulle gå ut och äta, men vi tar det i helgen. Det har varit lite hektiskt de senaste dagarna.

2 kommentarer:

Millan sa...

Wow!!! Seyshellerna! Vad spannande! Och aven om det blir trist for dig och J att vara ifran varandra hela sommaren sa tycker jag att det later jatte mysigt att fa spendera sommaren i Sverige! Att sedan ha ett sa spannande aventyr att se fram emot blir ju kanon. Sa nar kommer du att flytta dit?
Jag kanner att resealdran pulserar har nu och jag blir lite avis faktiskt. Det later sa spannande att prova pa nagot nytt! Men vi blir nog kvar har... i alla fall i nagra ar till ;-)

Lisa Christensen sa...

Millan: Det känns lite som om jag får ha kakan och äta upp den! Jag önskade mig både Stockholm och Seychellerna och nu får jag åka till Stockholm och träffa alla som jag längtar efter och sen börjar äventyren! Kommer att sakna J jättemycket, men vi överlever :)

Jag tror att jag kommer att flytta till Seychellerna i september, möjligtvis oktober.

Planerar ni att flytta till Sverige (eller nån annanstans) med tiden?