2 april 2008

Uthyrt

Lägenheten gick i förmiddags. Vi lyckades till och med trissa upp priset (Hjälp! man har blivit en riktigt slipad säljare av att bo i London).

Så... är jag lite nostalgisk i alla fall? Nej. Eller inte än. Dock kommer jag att sakna vissa ting: Walkers "exklusiva" kycklingchips. En viss paté som jag inte får äta nu och som jag har bespetsat mig på att få proppa i mig någon gång i september. Alla restauranger som man kan äta på. (Eller inte. En pengafråga.) Dimmiga engelska kvällar. (Det är sant. Eller i alla fall kommer det att vara sant om ett par månader.) Ja, som ni själva ser är det en hel del...

Igår kom jag och J på att vi tycker att London är jättebra. För hade vi inte flyttat till London hade vi aldrig fått den här chansen. Och vi hade dessutom aldrig mötts. Så vi känner en plötslig tacksamhet mot London.

3 kommentarer:

Tankevågor sa...

Åh vad roligt! Så himla underbart!!!! Jag blir alldeles tårögd av glädje här! Hälsa J och gratta till nya jobbet och ett stort GRATTIS till er båda och eran nya destination i livet!

Klart att London trots allt kommer att ha en liten bit av ditt hjärta.... *erfarenheten talade* ;-)

Miss Marie sa...

Ja, som sagt, London eller Seychellerna, Seychellerna eller London?! Jag vet vad jag skulle välja!

Grattis igen!

Lisa Christensen sa...

Londongirl: Tack!! Vad glad jag blir att du glädjs så med oss :) Kan knappt fatta att det är sant, men Js biljett är bokad så jag antar att det är verkligt nu.

London kommer definitivt alltid att ha en speciellt plats i mitt hjärta för trots all min klagan är det den staden som gjort detta liv möjligt! Jag står i stor tacksamhetsskuld.

Marie: Ja, det var ett svårt val... :) Från sekunden J visade mig platsannonsen visste jag att vi bara MÅSTE dit! Jag skrek rakt ut när jag hörde att han blivit kallad till intervju :)