16 april 2008

Sushi för nybörjare

Jag har länge längtat efter sushi, men eftersom jag är gravid rekommenderar de inte att man äter det här i England. Men nu håller vi på att tömma skafferiet och där fanns lämningar från ambitiösa inköp i Oriental City. Bland annat sushiark, sushiris, wasabi, risvinäger... ja, allt som behövdes. Jag stekte en rökt laxfilé och fyllde mina rullar med lax, gurka, morötter och avokado.

Vet inte vad en japansk sushi-maker skulle säga om min allt annat än råa lax, men jag lyckades i alla fall tillfälligt stilla mina cravings.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt, jag tyckte det såg jätte gott ut.
I sverige har vi ju nu sk. mammasuchi(du kanske visste det=), så det var så jag fick stilla mina cravings när jag var gravid
Ha en mysig onsdagskväll...

Anonym sa...

ser gott ut - blir hungrig // PiM

Lisa Christensen sa...

Sanna: Jag har hört rykten om att det finns mammasushi i Sverige... Det måste jag kolla upp när jag kommer dit! Tack för tipset och ha det bra!

Pim: Det var faktiskt helt ok. Min första hemlagade sushi :)