19 april 2008

Livet i en reklamfilm

Våra vänner börjar redan höra sig för om när de kan boka sin resa till Seychellerna. Innan vi ens har satt vår fot i öriket.

Photograph by William Curtsinger, National Geographic

Nu närmar det sig för J, men det är inte riktigt förrän man ser bilderna som man förstår att den där världen verkligen existerar. Och inte ens då känns det riktigt på riktigt. Det känns som en reklamfilm. Men om ett par dagar är det verklighet för J och på andra sidan skype kommer jag sitta och längta. Först om ett par månader är det min tur.

Jag föreställer mig livet i reklamfilmen, hur det är att sätta ner fötterna i den vita sanden, hur det känns när vågorna kittlar fötterna, när regnet vräker ner. Jag föreställer mig kokosnötterna, brödfrukterna, papayan och en massa underliga frukter som jag aldrig hört om förut.

Det går inte riktigt att läsa sig till livet där nere. Jag har läst allt om hur det är att vara turist, all lockande reklam, men hur är det egentligen att bo där? Hur är det att ha långttråkigt på Seychellerna? För alla säger att det är långtråkigt. Långtråkigt och paradisiskt. Det tror jag jag överlever...


Bilderna är hämtade från tropic-island.net/seychelles.html

6 kommentarer:

Unknown sa...

Nä, där skulle inte jag heller ha något emot att ha långtråkigt ;)
Vilket paradis!

Anonym sa...

Vilka underbara bilder! Det är nästan overkligt att föreställa sig att vara där. Det som inte kommer med på bilder är det rogivande ljudet av vågornas återkommande brus, lukten av salta vindar och våt sand, känslan av solen som bränner på armen, syrsorna som spelar i den sammetslena natten och gör en nästan yr i huvudet...! Och tänk att slippa spänna sig i hela kroppen mot kylan hela tiden. Mmm, vad härligt!

Lisa Christensen sa...

Lina: Jag kan inte tänka mig en bättre plats att vara lat och uttråkad på :)

Eva: Ja, och snart är du där! Då ska vi öluffa och njuta av havet och solen... Det blir helt underbart!!

Thérèse sa...

Härliga bilder. Jag skulle nog kunna tänka mig att tillbringa något år på Seychellerna trots att den där jättekrabban såg väldigt läskig ut. Det är nog ändå trevligare att ha långtråkigt på Seychellerna än i Sverige i november...

Anonym sa...

Åh, så härligt det ser ut. Du kommer nog känna dig som en pånyttfödd människa där. Helt underbart!

Lisa Christensen sa...

Thérèse: Bortsett från den där läskiga krabban finns det inte direkt några läskiga djur. Lite obehagliga kanske, men inte farliga som tur är.

Prinsessan: Ja, det blir som ett helt nytt liv! Kan knappt vänta...