9 april 2008

Baby guide for Dummies

J fick en bruksanvisning med sig från mödrarvården här i England. Det är en helt annan ton än i mina broschyrer. Det står bland annat:

"Things not to take [to the labour ward]:
Gameboy, Crate of beer, Stopwatch, Ear plugs"

"You shouldn't use a mobile phone whilst in hospital"

"Dilation doesn't just affect your pupils during a night out"

"Holding a newborn baby [...] It's not rocket science, but you don't want to look like you've been handed a live hand grenade"

"Watching your favourite football team on the box may be your way of unwinding, but it may not be relaxing for your baby!"

4 kommentarer:

Sara sa...

"Älskling, har du packat mitt gameboy tillsammans med babykläderna?" ;)

Annars kan jag meddela att du är nog två månader före mig!

Lisa Christensen sa...

Om J tar med sig öronpropparna skriker jag... (men han lär väl inte höra något :)

Millan sa...

hahaha den tyckte jag var riktigt rolig. Skont att de kan se det hela fran en humoristiskt synvinkel. Annars kanns det ju mest som om allt som har med sjukvarden att gora ar 'doom and gloom' :-D

Lisa Christensen sa...

Ja, men jag undrar bara varför mina broschyrer inte är lika humoristiska. Här i familjen är det ju JAG som ser ut som om jag håller i en handgranat när jag måste hålla ett litet barn! :)