7 april 2008

En första bruksanvisning till det nya landet

Jag tänkte att jag skulle vara organiserad och hade skrivit en lång att-göra-lista som vi skulle bocka av, men den glömde jag förstås så istället shoppade vi kläder och köpte en bok om Seychellerna.

Efter att ha förskjunkit i vackra bilder, google map och de få bruksanvisningar om vad ett Seychelliv innebär är det skönt att få rena fakta i handen. Förvisso i turistformat, men förhoppningsvis är det inte bara skönlitteratur.

Tror jag ska krypa upp i soffan nu med en kopp té och läsa om vad vi egentligen har gett oss in på.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Den där turistinformationen kan du ju alltid skicka till mej..? För räkna med att jag kommer och våldgästar er!! Om jag får...

Millan sa...

:-) later harligt att sitta uppkrupen i soffan och dromma om framtiden!!
Laste forresten inlagget om varden du fatt under graviditeten och maste bara halla med om att den faktiskt har varit forvanadsvart bra for mig ocksa! Jag hade hort sa manga mardromshistorier om den engelska sjukvarden och manga i Sverige fragade till och med om jag verkligen inte skulle komma hem och foda istallet forra gangen. Men nar jag har jamfort med kompisar i Sverige sa verkar modravarden vara valdit lika mellan de tva landerna. Dvs, kanske inte helt suveran i nagot av landerna.. ;-) men helt ok anda.

Jag maste ocksa halla med om att London kanns som en stad som folk mellanlandar i och inte som nagot stalle man slar sig till ro i. Jag vet inte hur manga ganger vi hade avskedsfester for kompisar nar vi bodde dar och precis som du tror jag att det ar en av anledningar till att jag aldrig investerade sa mycket i just London (och darfor heller aldrig kande mig hemma).

Lisa Christensen sa...

Ann: Klart du får komma och våldgästa oss! Du lär bli överöst med propaganda när jag kommer till Sverige...

Millan: Det är jättehärligt att äntligen kunna planera något annat!

Jag är faktiskt lite nervös för hur det kommer att vara i Sverige för man läser ju skräckhistorier därifrån också om hur folk inte får plats på förlossningarna osv. Nu är det visst baby boom där borta också så man hoppas att det finns resurser så att det räcker!

Tror att många åker till London för att tjäna pengar eller för att få en ny upplevelse. Har bott på andra platser under kortare tid där jag känt mig mer hemma än vad jag någonsin gjort under åren här.