26 juli 2007

Tour de France

Lika plötsligt och oväntat som jag började kolla på Tour de France har jag slutat. När man är tillsammans med en dansk kille blir man mer eller mindre tvungen att titta på sporten. Speciellt när en dansk ligger i ledning.

Efter några tvångstittningar blev jag till slut hjärntvättad nog att bli intresserad. Dessutom kunde jag kolla lite på det franska landskapet. De cyklar ju genom områden dit vi snart ska åka, så jag försökte spana in fina byar.

Först höll jag på Vinokurov (för att stackarn hade ramlat). När han sedan åkte fast för doping fick jag övergå till Rasmussen (man måste ju vara lojal med sin pojkvän). Nu är han också utkastad ur tävlingen och jag har fått nog. Man förlorar ju inte sina favoriter för att de förlorar tävlingen, utan för att man förlorar förtroendet för dem.

5 kommentarer:

Nadia sa...

Usch, Tour de France som är så tråkigt. Din stackare :) Enligt mig är det nästan lika tråkigt som att titta på golf.

Jakob sa...

Jeg maa sige at jeg er meget imponeret over lisa. Hun blev faktisk ret fanget af tour de france. Saa fanget at hun bad mig skifte tilbage til tour de france kanalen naar jeg skiftede til British Open Golf :-)
Men vi balancerer det ved at jeg ogsaa ser visse "livsstils" programmer som jeg aldrig ville droemme om at se.
Og Lisa har ogsaa truet mig med at vi skal se alle afsnit af "Beckham kommer til USA", hvilket jeg dog ikke er helt tryg ved :-(
Der blev ogsaa lagt et lille veto igaar da den blev sendt samtidig med tour de france men tror ikke jeg kan lure hende naar vi kommer tilbage fra frankrig.

Lisa Christensen sa...

Nadia: Det var som att välja mellan pest eller kolera. Det är ju golfturnering också vilket jag tycker är ännu värre. I Tour de France är det i alla fall lite snabbare tempo.

Jakob: Ssschyyy... Det där med (David) Beckham får du ju inte avslöja! Jag måste ju behålla min image ;) Men nu är det i alla fall slut med Tour de France-tittande på tv.

Nadia sa...

Men Lisa, nu slipper du väl Tour de France när dansken har fått kicken och kan titta på Beckhams istället? ;)

Lisa Christensen sa...

Nadia: Yes! (Egentligen var Rasmussen-fiaskot nog det bästa för egen personlig del.)Ikväll är det jag som håller i fjärrkontrollen!