5 juli 2007

Rundvandring

Med utgångspunkt från Nørreport station valde jag en gata på måfå och hamnade på Fiolsträde. Den var kantad av en mängd butiker, bokhandlar och antikvariat (där jag hittade Frøken Smillas fornemmelse for sne). I slutet av gatan möttes den upp med det berömda Strøget. Bara namnet för mitt att se röda och vita färger framför mig.

Husen i Köpenhamn är mycket varierade och alla husfasader är olika.


Charmiga Christianshavn

Nybrogade

På kvällen var jag hembjuden till Maibritt och hennes pojkvän René. Det var kul att se ett riktigt köpenhamnskt hem och inte bara turista.

2 kommentarer:

Sara sa...

Vilka härliga bilder! Skandinaviska sommarkvällar... finns inget bättre!

Lisa Christensen sa...

Tycker också om långa, ljusa, nordiska sommarkvällar. De är underbara.