12 juli 2007

Anteckningar från källarhålet

Igår var vi och tittade på vår blivande lägenhet. Den känns mycket ljusare och luftigare än där vi bor nu (i underjorden). Det kändes som att öppna en lucka till ett helt nytt liv. Ett eget liv. Vi mätte och planerade, allt vad vårt liv ska rymma på de där 65 kvm. Och jag har lovat att jag ska bli mer ordningssam i vårt nya hem. Nu har jag fått för mig att den där lägenheten ska göra London till hemma. Det där ska vara vår gata. Vår egen Londongata.

Men för tillfället sitter jag i källarhålet och skriver.

Jag hann arbeta ganska mycket på mitt kreativa projekt igår, men idag måste jag planera vår resa, göra research för B&B, kolla vilka byar man absolut måste se och öva franska.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har du förlikat dig med London nu? Tillsvidare iallafall?

Anonym sa...

Hej gumman!

Jag hoppas verkligen att du (ni) ska trivas bättre i ert nya hem! Det kanske är just det här som behövs för att "komma in" i livet i London - på riktigt?

Kram!

Lisa Christensen sa...

Vet inte... längre... Nyligen kändes det som sol, men nu är allt regn igen.