11 juli 2007

På londonsk mark

Så var man tillbaka i London, med regntunga moln som hänger över himlen. Det känns helt ok faktiskt. Har varit borta så mycket att det har börjat kännas som hemma nu. Det är skönt att landa på en plats ett tag.

Förmodligen flyttar vi till nya lägenheten av i månadsskiftet augusti/september. Jag kan knappt vänta på att få mitt första riktiga hem i London. Vi ska måla och slipa golv. Ikväll ska vi dit för att mäta och kolla. Jag har storslagna idéer i mitt huvud om en takterass, men i vårt counsil är det principiellt emot takterrasser. Vilket kanske är lika bra eftersom vi ändå inte har råd...

2 kommentarer:

Anne sa...

Hoppas att det blir som du vill. När flytten bara är avklarad brukar det kännas bra.

Lisa Christensen sa...

Ja, jag tror jag kommer att känna mig mer hemma och jag börjar faktiskt planera för mitt Londonliv och inte bara längta bort.