14 juli 2007

Ny layout

Har länge varit trött på min gröna blogg och funderat på att ändra den. Så idag skulle jag bara börja leka lite med olika alternativ. Det började med lite förprogrammerade prov-templates eftersom jag inte på något sätt kan snickra ihop hemsidor. Men jag tänkte, hur svårt kan det vara? Så jag har förvirrat stirrat på html-texter och sedan ändrat lite på måfå. Lyckades efter många bryderier göra lite korregeringar och fick sedan in mitt fotocollage som jag hade gjort i InDesign, ett program som är mer i min stil. Och helt plötsligt hade jag en helt ny design på min blogg! (Ni som kan det här med html skrattar kanske och tänker, "Vaddå? en vit sida och en bild". Det kanske är ett litet steg för er, men ett stort steg för mig.)

8 kommentarer:

Pumita sa...

Jag erkänner gärna att jag ligger på ungefär samma nivå när det gäller html-texter! Man kan ju inte vara bra på allt, eller hur? :) Nu pratar jag för min egen del förstås. Jag tycker att ditt bildcollage är jättesnyggt!

Nadia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Nadia sa...

Instämmer med Pumita, det blev verkligen superfint! Duktigt! När man inte kan någonting ter det sig väldigt svårt men sen när man väl har satt igång och det funkar känns det lätt som en plätt.

Anonym sa...

Jätte fin layout!! Jag vill höra mer om dina tankar över london och livet!

Anonym sa...

Vilken seger! Det är ju så härligt när man klarar något som man inte trodde att man skulle klara.

Superfint bildcollage, btw!

Lisa Christensen sa...

Pumita: Nä, även solen har ju sina fläckar...;)
Kul att du gillade collaget, tack! Men känner mig helt begränsad av de där koderna. Skulle ju vilja layouta som jag vill.

Nadia: Tack! Det är säkert så med html också. I början när man inte vet vad det betyder känns det som om man famlar i blindo. Var lite rädd att jag skulle raderna någon html-text och poff! skulle bloggen vara försvunnen i cyberrymden.

Katrin: Vad glad jag blir att du vill höra mer! Tack! Det är roligt att få positiv respons :)

Aradil: Tack! Det kändes kul att man på något förvirrat sätt lyckades nosa på html:andet utan katastrofala följder.

Anne sa...

Jag tycker det blev fint! Annars är det ofta enklare att ordna med bilder direkt i photoshop och lägga ihop dem där än att placera dem i Indesign. Och html kan göra vem som helst stressad.

Lisa Christensen sa...

Tack, Anne! Jag brukar bearbeta bilder i Photoshop, men när jag ska göra collage eller layout är jag mer van att göra det i Indesign.