11 juni 2007

Sista dagen i London

Igår var vi hos några vänner och grillade ute på gården. Det var mycket trevligt att träffa dem och äta danska pölser.

Imorgon åker jag till Sverige. Det är alltid den där speciella känslan som när man ska iväg någonstans. Även om det är på väg "hem". Den där förändringen, flygplatser, skiftet av länder. Men jag börjar bli rätt van vid allt det där pluttresandet mellan London-Stockholm nu.

Jag älskar att resa. Men jag har blivit lite mer blasé med åren. Jag behöver mer rädsla, mer nervositet, mer otrygghet. Jag skulle vilja resa någonstans långt bort. Jag sitter alltid på ett plan till London och hör flygvärdinnorna säga att de som ska vidare till Caracas eller New York eller något annat spännande ställe ska till gate sån och sån och jag har bara nått min slutstation.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen till Sverige!!! Vädret är fortfarande soligt, men det åskar ändå mellan varven konstigt nog. Det behövs regn, har varit skogsbränder.

Lisa Christensen sa...

Tack!! Glädjer mig så mycket till att ses! Hoppas solen stannar kvar...

Anne sa...

Nya Zeeland? Det är i alla fall långt bort.

Lisa Christensen sa...

Åh, ja, Nya Zeeland... Det verkar som en dröm. Skulle gärna åka dit, och till Australien. Man hör så mycket underbart om de länderna. Jag vill också uppleva dem!