4 juni 2007

Födelsedag på Hampsted Heath

I söndags fyllde jag år. Det var en underbar dag, bara jag och min älskling och en härlig sommardag. Vi hade picknick på Hampsted Heath, åt jordgubbar, lax, bröd, oliver och njöt av solen och spelade kort (J fuskade dock genom att titta på mina kort som speglade sig i mina solbrillor). J har sagt att min blogg börjar bli trivial och att jag bara tjatar om att jag vill hem (vart det nu än är) så jag tänkte att jag måste förnya mig själv och London lite och visa upp den soliga sidan av mitt liv som faktiskt också finns där. Så här är lite somriga bilder från heden i Hampsted.


Det var fullt av människor på söndagsutflykt.
(Bron nere vid sjön är bara en kuliss.)


I min gamla hatt från Sri Lanka


Jakob till vänster och utsikten över London till höger. Från Hampsteds kullar kan man se ett disigt London borta vid horisonten.


Jag trodde att jag hade pokerface...



...men Jakob avslöjade mig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen! Det ser idylliskt ut där på kullarna. I Sverige har det varit jättevarmt också, äntligen.

Lisa Christensen sa...

Tack! Snart ses vi :)

Anonym sa...

Är londonkär och har läst igenom din blogg från början tills nu. Mycket bra läsning och du skriver väldigt fint får jag säga! :) Hoppas du hittar ditt hem snart och undertiden får du ge mig dina betraktelser av världen. Kram Katrin

Lisa Christensen sa...

Tack så mycket! :) Kul att läsa att du följer min blogg. Vi får se vart det bär... Ha det bra. Kram Lisa