27 juni 2007

Imorgon...

...bär det av till Köpenhamn!

Allt har nästan blivit nerpackat (och en del inte ens uppackat). Väskan står i sovrummet och det är bara några timmar kvar.

Så hann man knappt sjunka ner i någon londonsk vardagslunk innan det var dags att ge sig av igen. Det gillar jag.

Jag har bara varit i Köpenhamn som hastigast för ett par år sedan. Bara så där över en dag. Nu har jag flera dagar på mig att utforska staden. Har inte riktigt satt mig in som jag brukar utan har gjort lite panikresearch nu på förmiddagen. Samlade ihop en massa fakta på nätet och klistrade in i ett word-dokument, sedan tog förstås bläcket slut när jag skulle printa. Men ser på borttynande times new roman-rader att man visst ska se Ströget, Nyhavn och Christiania (har redan sett det, men i rekordfart så det gills inte). Och det där Tivoli som alla talar om. Och så ska man enligt reglerna hygge sig, sitta i solen (helst med en stor öl förstås!), spise röd pölse, kolla på trendig dansk design och äta smörrebröd. Får se hur mycket jag kommer att ticka av på den listan. Jag bryr mig inte om alla "måsten" utan ska njuta av staden som den kommer. Har inte haft tid att planera några måsten (utom ett) ändå så det passar mig perfekt.

Inga kommentarer: