3 maj 2007

Tankar om att blogga

Jag har funderat över vad bloggen gör för mitt skrivande. Den är inte min dagbok, den är inte min roman, den är ett avskalat mellanting. Den är inte fiktion, men den är inte hela sanningen. Den är ett censurerat liv. Den är anpassad efter lagom. Det är som att gå en balansgång mellan personligt och opersonligt och ofta är det det personliga som är det intressanta. Och det måste filtreras bort.

London på allergitabletter är mycket bättre. En sanerad stad som jag kan njuta av. Drack två glas vin igår på en spansk tapasbar nära Baker Street och blev full, men bara censurerat full - ungefär som min blogg. (Jag blir full på ingenting.) Åkte en black cab hem, inte en svarttaxi utan en sådan där jättetaxi som jag bara sett i London. Vaknade med huvudvärk imorse, jag kan aldrig bli alkoholist. Jag måste ha asiatiskt påbrå...

Inga kommentarer: