26 maj 2007

Försök till engelsk botgöring

Jag har visst klagat en hel del på London. Här är fullt med obehagliga upplevelser och obehagliga spindlar. Naturligtvis finns det bra saker också. Jag älskar att kunna gå på spännande restauranger och pröva mat från hela världen. Jag älskar att kunna smälta in. Vem som helst kan se (ny-)engelsk ut. Man kan vara indier, västindier eller rödhårig urinvånare och vara engelsk. En rasist skulle få högt blodtryck av att bo i London. Det går helt enkelt inte att vara inskränkt.

Eller... det borde i alla fall inte gå. För när jag har skrivit detta kommer jag på att en judisk flicka blev misshandlad av några muslimer på en fullsatt buss utan att någon gjorde något och det finns en intolerens kors och tvärs mellan olika etniska grupper. Attackerna mot Londons tunnelbana 2004 var ju en attack inom landet mot det brittiska samhället.

Ok, detta skulle vara ett kompenserande blogginlägg, men jag inser att det börjar urarta. Jag lämnar ämnet...

Inga kommentarer: