6 maj 2007

Spegel, spegel...

I fredags fick Boots in mer av den där nya mirakelsalvan. Hyllorna har gapat tomma länge och det engelska folket har otåligt väntat. Köer började bildas redan klockan fem på morgonen på Oxford Street för klockan sju skulle affären öppna. Det var allt ifrån 20-åriga tjejer som skulle köpa cremen till någon moster och män som skickats ut av sina fruar. Påstods det. I tidningarna såg man bilder av generade människor som gömde sig under sina jackor som under en burka. Och jag har ännu inte hunnit åka in till stan för att inhandla miraklet. Till någon släkting eller så menar jag förstås. (Det är faktiskt sant, men jag tror att jag också måste pröva - vem vill inte vara ung och vacker för evigt?) Frågan är bara om det finns något kvar när jag kommer dit. Det tillverkas 24.000 flaskor av serumet varje dag, men det är redan 100.000 på Boots online-väntlista och på eBay säljs cremen nu för nästan 1400 kr.

Inga kommentarer: