23 maj 2007

Fotbollsfru

Försöker sitta ute i den gassande solen och skriva men solen blänker på skärmen så nu, efter att ha riggat upp ett stort paraply i tvättställningen, har jag lyckats skapa en liten skrivarlya i trädgården. jag sitter i linne, kjol och bara ben och skriver med solen på mina axlar. En hund skäller i bakgrunden och några fåglar kraxar nere i skogen.

Har inte hemmafruat så mycket idag, måste sitta och skriva i solen istället och leta solsemester i Grekland på Internet.

Jag har på något vis just lyckats ordna ”fotbollskväll” hemma hos oss. Det är nämligen den ”livsviktiga” finalen i Champions (eller var det Premier) League ikväll. J hotade med att inte komma hem om han inte fick se fotboll, om jag bara skulle sucka där hemma i soffan och roffa åt mig kontrollen. Han skulle då ”pubba” med sin bästa vän inne i stan så jag erbjöd dem båda att se fotboll hos oss för jag ska laga (eventuellt grilla) lax. Så har man blivit en riktig fotbollsfru…


2 kommentarer:

Nadia sa...

Att sitta barbent i solen och skriva later ju inte helt fel. Onskar att jag kunde gora detsamma men har har solen precis kikat fram och det ar inte mer an 3 grader. Brr!

Lisa Christensen sa...

Här är det 22 grader och sol. Jättemysigt! Har hört att det blir rätt kallt i Chile om vintern, speciellt inomhus. Skulle dock inte ha något emot att vara där just nu, verkar vara ett så himla vackert land!