26 maj 2007

Tillägg

Jag kom på en bra sak med London! Eller flera faktiskt...

Engelska chips (Walkers "posha" chips. Ovenroasted chicken with lemon and thyme är som en påse Willy Wonka-chips, en hel måltid i ett chipsblad!)

Fina saker på Accessorize (som nu också kommit till Sverige, så det håller mig inte kvar här)

Gratis att gå till läkaren (även för oss utlänningar och man kan få tid samma dag man ringer!)

Billig medicin (medicin jag betalar 900 kr för i Sverige kostar bara ca £8 här)

Att sitta på restaurangtorget vid James Street i solen

Rosenträdgården i Regent's Park (i denna park finns några vackra, romantiska promenadstråk med små broar och bäckar)

Känslan av att vad som helst kan hända

Artiga gamla engelska gubbar (utdöende tyvärr, men ändå)

Man gå klädd hur som helst och ingen bryr sig (det är bara att passa på att odla sitt exentriska jag)

Billiga kläder (om man nu kan hitta rätt storlek)

Camden Market

Att få besök (turister som oooar och aaaar och påminner en om allt det där som är roligt)

Att besöka Sverige och bli besviken (och inse att alla där för sina egna liv och att ens eget finns i London)

Som tjej får man mycket mer uppmärksamhet av killar (kom till London och känn dig snygg!)

Alla "please" och "sorry" (vet, vet, vet att alla retar sig på detta - sorry! - men jag tycker att det är rätt gulligt smörjmedel och man kan i alla fall låtsas att folk bryr sig)

Att veta att man har flyttat hit, bemästrat staden och snart kan ge sig av för att erövra resten av världen...

3 kommentarer:

Anonym sa...

mmmm klok observation

Anonym sa...

Livet kan kännas som skit ibland oavsett var i världen man befinner sig. "Är det konstigt att man längtar bort nån gång?"
Själv längtar jag till London - vi åker dit i juli. Kunde ju bett dig om tips på bra hotell.... Vet du några?

Lisa Christensen sa...

Tack Pierre ;)

Christina: Jag skrev faktiskt en artikel om billiga hotell i London för två år sedan. Om du vill kan jag kolla upp vilka jag tyckte var prisvärda. Skriv i så fall var ni vill bo och vilken prisklass/standard det ska vara.