18 maj 2007

Engelsk solglimt

Satte mig i gräset en stund för att läsa min nya bok - On Beauty av Zadie Smith. Jag har hört att den ska vara ett mästerverk så jag måste förstås se vad hon har lyckats trolla fram med ord. Det känns alltid som ett oöppnat paket att hålla en ny bok i sin hand, fingra på omslaget och undra vilken historia man nu ska få del av.

Hursomhelst, jag bredde ut en filt på det vildvuxna gräset och la mig på mage för att läsa. Jag hann ungefär tänka att "Åh, vad mysigt det är att ligga ute i naturen" och jag hann läsa tre sidor innan molnen bullade upp sig, precis som en vanlig svensk sommardag. Jag försökte fortsätta mysa och läsa och vänta på solen och intala mig att det var jättehärligt och inte alls kallt.


Inne i huset två minuter senare (och en läskig medföljande pappalångben som slank under soffan) och solen skiner förstås, men nu orkar jag inte gå ut och skrämma bort solen igen.


Vår trädgård har blivit en liten djungel.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lisa, kan du inte komma hem snart?? (Eller ja, komma till Stockholm) Jag saknar dej!!

Lisa Christensen sa...

Jo, jag kommer nog i juni till min födelsedag eller strax efter. Jag saknar dig också! Men vi ses mycket snart. Kram!!