15 maj 2007

Stabilitet i en instabil tillvaro

En ny vecka efter en Jakob-och-jag-helg. Det har åskat och regnat och vi har haft mysigt, åkt till Oriental City, lagat asiatisk mat och ätit jättegoda tapas i Covent garden. Jakob har haft en massa kurser så detta var vår första långhelg tillsammans på ett tag.

Jag har funderat över det där med stabilitet. Mitt liv omkring mig är kaotiskt (som vanligt) men jag är i världens mest stabila förhållande. Jag har aldrig känt mig så trygg. Det är som om jag inte kan göra fel. Som om jag alltid är bra i Jakobs ögon.

Men oj, vad jag har hemmafru-saker att göra. Jag sitter och skriver i helgens efterdyningar, dvs kaos... Det är disk och tvätt och allmänt stök. Och så ska jag vara kreativ. Tanken var ju att jag skulle sitta i en mysig oas i London och vara världsvan och skriva.


Ibland är det som om jag inbillar mig att om jag satt i en lägenhet i Paris och skrev så skulle det inte finnas damm och andra triviala saker som störde mina skriverier. I min tilltänka framtid sitter jag ute på en solig terass någonstans (som förhoppningsvis inte är London) med en laptop och en stor kopp te och skriver, skriver, skriver.

Men för närvarande ska jag ägna mig åt jordliga ting som städning. Ska bara styrka mig med en cappuccino först...

Inga kommentarer: