17 maj 2007

Spleen

Häromdagen blev jag diagnostiserad av en kinesisk läkare. Hon tog pulsen på höger och vänster handled, ställde ett par frågor och konstaterade sedan att jag hade problem med blodflödet, matsmältningen och mjälten. Mjälten - spleen - ansågs ju förr i världen ha med depression att göra. Det är väl därför jag är som jag är...

Men mitt liv är ganska bomullsfluffigt just nu. Regnig morgon, amerikanska pannkakor och nyheter till frukost. Sedan knapprande på datorn.

När jag var på Sri Lanka blev jag spådd i handen av en uråldrig gammal man. Och en gång i Sverige blev jag spådd av en indisk taxichaufför som körde mig hem en sen natt. Han sa något om att jag hade blivit sårad i kärlek och att jag hade ett födelsemärke vid hjärtat och när jag kom hem upptäckte jag att det var sant.

Inga kommentarer: