7 april 2009

Svalkar mig i vårbilder från Sverige

Det är 30 grader varmt och utan pardon. Jag tar med mig Julie ut i trädgården, men knappt en bris berör Seychellerna den här årstiden. Just som vi smälter bort som glass i solen kommer ett mail med sval, svensk vår nedpackad i en bifogad fil. Jag älskar det, älskar när våren bryter fram som vågkrusningar under tunn is.

Snart går jag barfota på sommarstigar, snart äter vi jordgubbar med vispgrädde, snart sitter jag och Julie i Hagaparken och blåser maskrosor, snart går jag och J på legendariska stadsvandringar från hösten 2005...

Längtar... och vemodar över Seychellerna.

3 kommentarer:

Julies mormor sa...

Snart ses vi!! Superkramar!!!

Lisa sa...

Varen i Sverige i Stockholm är underbart, akte precis därifran lite lagom vemodig. Förstar att det är svettigt i 30 grader!!

Kram Lisa

Lisa Christensen sa...

Julies mormor: Det gör vi!! Kramar

Lisa: Hoppas att våren fortsätter i Warszawa! Kram