29 april 2009

Bugsy Malone & co på väg mot La Digue...

Ok, låt oss ta det från början. Tidigt, tidigt på torsdagmorgonen tog lilla Bugsy Malone, J och jag färjan över till Praslin. Solen låg vackert över Indiska Oceanen och som alltid när man ger sig i väg kändes världen ny och spännande även fast det var ett återseende.

På Praslin lastade vi av bagage och vagn och bytte till en mindre båt som tog oss vidare till La Digue som mötte upp oss en kvart senare - lika vacker som alltid.

Jag kommer alltid att älska denna ö. För mig är det en bit paradis.

2 kommentarer:

Julies mormor sa...

Oj, vad stor hon blivit sotnosen! Skickar bara ett litet hallo fran Fushun i norra Kina. Idag har jag blivit avskulpterad av en konstnar har som ar mycket duktig. Puss pa er mina alsklingar! Snart sammanstralar vi i Danmark!

♥ Sanna ♥ sa...

Men vad stor hon har blivit lilla prinsessan hon är ju ljuvlig, hoppas att ni har det bra och även här i sverige börjar det bli varmare ska vara omkring 18 grader i morgon och valborg mysigt!!
Ta hand om dig
KRAM