13 augusti 2007

Sista kvällen på atlantkusten

Detta var den sista dagen på atlantkusten. Det kunde inte ha blivit en vackrare kväll och ett vackrare minne.

Efter en tur i ett festglatt Bayonne återvände vi till campinplatsen.

Vi campade i ett område som hette Ondres och som låg alldeles nära vattnet. Att campa var ok, bortsett från att duscharna inte alltid var så varma som man kunde önska. Mestadels var det mysigt att ligga i tält och göra mat på gasolköket.

Vi var mätta på Atlanten och nyfikna på att komma över pyrenéerna och se Languedoc-Roussillon.


Vi åt och drack vid ett litet café vid stranden. De sista surfarna gled runt på havet och barnen lekte fortfarande vid vattenbrynet.






6 kommentarer:

Nadia sa...

Underbart vackra bilder allihopa! Gud vad sugen jag blev på Europasemester nu. Skall återkomma senare och läsa igenom texterna också men nu skall jag kila ut genom dörren, solen väntar ;)

Anonym sa...

Härliga bilder! :)

Anonym sa...

Jag älskar sån där natur med sand och tallar, helst vid havet också. På ett sånt ställe skulle man ha ett hus med veranda och sitta och skriva. Det är framtidsdrömmen.

Lisa Christensen sa...

Nadia: Tack! Det är härligt att komma bort, även om det bara är inom Europa.

Haydee: Tack! Jag har tagit så mycket bilder att jag drunknar i dem nu. Det är problemet med digitalkamera...

Lisa Christensen sa...

Eva: Jag gillar också idén om det. Men tyvärr var det inte så mycket knotiga tallar på sandjord à la Côte d'Azur. Det var mer småländsk skog möter plötsligt vit sanddyna. Men på Cap Ferrat (på rivieran) var det berg, hav och tallar. Men där har man inte råd att bo.

Anonym sa...

Heh, ja, jag vet hur det känns!! :)