18 augusti 2007

Ingmar Bergman

Vilken chock jag fick när jag gick in på Aftonbladet idag. Ingmar Bergman är död. Var ju i Frankrike när han gick bort så jag har inte vetat någonting. Så sorgligt. Nu blir det inga fler vackra filmer av honom. Även om han gång på gång sa att detta var den sista så hoppades man ju alltid på mer. Men han blev ändå 89 år gammal.

Ingmar Bergman är det man alltid kan stoltsera med här i utlandet. Bergman och Abba. Mötte för övrigt en engelsman igår som var tokig i svensk musik. Han kände till Carola, Alcazar, Charlotte Perrelli och artister som inte ens jag kunde namnet på. Och Robyn ligger visst etta på topplistan här i England fick jag veta. Efter några glas vin och champagne sjöng engelsmannen till och med "ont, det gör ont..." i mitt öra och sedan var han så generad över att ha blottat sina innersta svagheter att han måste krumbukta sig i stolen.

Det är visst inte bara Bergman som är berömd utomlands.

4 kommentarer:

Sara sa...

Men Lisa... Det här är verkligen yesterdays news! Du har nog bott utomlands för länge. ;)

Lisa Christensen sa...

Jag har nog varit ute i vildmarken och campat før længe... :) Tur att man ær tillbaka i civilisationen!

Anne sa...

Inte bara, men förmodligen mest. Sorgligt.

Lisa Christensen sa...

Ja. På något sätt borde jag inte ha blivit chockad, han var ju ändå 89 år. Men han kändes bara så odödlig för mig, odödlig som filmerna...