31 augusti 2007

8 saker om mig

Aradil har utmanat mig.

Regler: Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg som innehåller åtta fakta eller vanor om en själv. I slutet av inlägget utmanar bloggaren åtta nya personer. Glöm inte att lämna en kommentar om utmaningen i kommentarrutorna på deras bloggar, så att de vet att de har blivit utmanade.

1. Jag blir mer nervös när jag ska göra små saker som att ringa någon myndighet än att när jag ska göra stora livsavgörande saker som att flytta utomlands.

2. Jag gillar sura saker såsom
röda vinbär och frukter som knappt blivt mogna (älskar krispiga, gröna äpplen precis innan de skiftar från kart till mogna frukter).

3. När jag var 19 år fick jag styra ett litet propellerplan över Stockholm.

4. Jag har svårt för att bestämma mig när det gäller små, oväsentliga saker. När jag var liten kunde denna lilla neuros leda till sekundärvinster. Jag kunde stå och vela mellan två glassar i evigheter, till slut blev min mamma ofta så trött på mig att jag fick båda två!

5. Jag älskar friterad tofu doppad i soya.

6. Jag har läst ryska.

7. När jag var liten hoppade jag runt på isflak.

8. Jag är mycket engagerad i det som hände under andra världskriget och Förintelsen. Att besöka Auschwitz-Birkenau var något av det mest ångestfyllda jag har upplevt.


Jag utmanar: Pumita, Thérèse, Sara, Haydee, Nadia och Dig som läser detta och vill vara med.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag skrivit en egen lista. :)

Lisa Christensen sa...

Det gick fort :)

Thérèse sa...

Ska skriva en lista , måste bara tänka lite först

Anonym sa...

Där kom den ju :)
Känner igen det där med sura frukter och bär - ju surare desto godare.

Nadia sa...

Utmaningen antas! :)

christel sa...

Jag vill nog också vara med, måste bara tänka lite först..

Lisa Christensen sa...

Kul, alla som vill vara med är välkomna!

Pumita sa...

Tack Lisa! Skriver min lista imorgon. :)

christel sa...

Min lista klar! Och jag känner igen det där med svårigheter att bestämma sig för någon het oväsentlig sak. Att välja mat på en restaurang kan ta vääldigt länge ibland för mig.

Thérèse sa...

Nu är jag äntligen fått ihop en lista

Lisa Christensen sa...

Tack alla som hakade på utmaningen! Det ær kul att læsa om folks egenheter.