4 december 2006

Klädattack

Kvällen innan dagen D på nya arbetet kommer klädpaniken - som på beställning. Strax innan vi ska gå och lägga oss kommer jag på att jag kanske ska kolla vad jag ska ha på mig nästa dag på jobbet. Det är då jag inser att jag inte har några kläder som passar en posh engelsk arbetsplats där man inte kan strosa in i jeans och lovvikavantar på svenskt manér. Därefter följer min sedvanliga klädattack. En hög av obrukbara kläder hamnar på sängen. Jakob som har blivit luttrad vid det här laget meddelar trött att han upplever en déjà vu. Efter diverse mindre utbrott somnar jag i alla fall utmattad och när jag dagen därpå kommer till jobbet ser jag att det är "casual" som gäller. Personalen är klädd i jeans och fotbollströja...

Jobbet i sig verkar ok. Jag ska vara mellanhand mellan bibliotek i Skandinavien och förlag världen över. Företaget har inte rekryterat några danskar så jag är rädd för att danskeriet kommer att hamna på mitt bord. Jag får öva på min danska med Jakob framöver.

Nu har jag några timmar på mig innan allt börjar om igen. Det är nu ett liv fullt av repriser tar sin början. Under mina resterande timmar ska jag äta lax- och spenatlasagne, umgås med Jakob och maila. Jag måste visst gå nu. Vad är väl en bal på slottet...

Inga kommentarer: