8 december 2006

Helg!

Jakob och jag invigt helgen med glögg och poker. Jag vann med 2 pence.

Jakob spelar gitarr i bakgrunden för att distrahera mig, medan jag försöker stänga ute världen med fransk musik. Fem minuter kan jag i alla fall offra åt min blogg. Imorgon ska jag göra pannkakor och glass åt stackars Jakob som är förkyld. Har varit hemma hela helgen för vård av pojkvän.

Tornadon svepte visst förbi mig alldeles nära igår. Den förstörde ett hus i Kensal Rise. Och jag var lyckligt ovetande. Ungefär som när det var terrorattack sommaren 2005 och jag satt på en buss på väg från centrala London mot Fulham.

Just nu lyssnar jag på den portugiska fadosången Cancao do Mar, men Jakob klagar på att jag sitter för länge och skriver. Det går visst inte att skriva i denna miljö... ;-)

Inga kommentarer: