16 mars 2009

Praslin

Julie somnade på färjan mellan La Digue och Praslin

Praslin ligger inte långt från La Digue och är en lightversion på huvudön Mahé. Praslin är inte lika dramtiskt vackert som Mahé. Mahé med sina höga, ångande djungelberg. Praslin är mer torrt, men stränderna... Åhh! Här finns - återigen! - världens vackraste strand Anse Lazio:

Intill världens vackraste strand ligger en annan strand som inte heller är så dum. Dessutom var den folktom när vi var där. Anse Possesion:

Men Praslin har en massa öde stränder. Vi tog bilen runt hela ön och sydvästra sidan är smockad med sagolika stränder utan en människa. Det är bara att stanna bilen var som helt och vara i paradiset.

Att åka hem till Mahé var en underlig upplevelse. Vi hamnade med några tyskar som skulle hem till snöiga Tyskland och vi, vi skulle till Mahé... Och det lustiga var att det kändes tryggt och hemtamt när båten lade till vid hamnen i Victoria.

7 kommentarer:

Johanna sa...

Ja, jag säger det igen: Wow, vilka uuuunderbara bilder! Man tror ju knappt det är sant! Jag blir så himla himla avis - jag längtar så efter sol, varmare väder och lättare kläder!

Och du vad stor Julie är nu! Jag fattar ju att hon har vuxit precis som Nils, vars storlek vi förundras över dagligen nu ;), men oj... Tänk när ni kom tillbaka till DS och hälsade på oss i familjerummet... Då var hon inte stor - det är ungefär så jag ser henne framför mig. Tokigt!

Ha det fortsatt bra "hemma"!
Kramar!

Millan sa...

Alltsa det ser ju helt underbart ut! Ungefar sa som jag tankte mig nar jag skrev om min dromdag harom dagen :-). Vyerna ar ju helt otroliga! Och att hitta sma obefolkade strander att slappa pa (ja slappa gor man inte sa mycket med en liten bebis.... men du vet vad jag menar) later gudomligt! Det ar bra for mig att komma in har och dromma mig bort ibland :-) kram!

Sara sa...

Vilken trött liten tjej, vilken snygg, solbränd mamma, och vilket ställe!

Charlotte sa...

Ojoj vilka bilder!!!! Vilket ställe!!!!
Tror jag flyttar dit!!! *fniss*
Kanske man kan få jobb som Aupairmormor hihi

Ha det så bra i värmen och familjen!

Kram!

Miss Marie sa...

jo, men visst, du får gärna skicka över en sån där strand till sverige, du verkar ha lite för mycket fina stränder där borta! :))))

Mia sa...

Hur vackert som helst men jag undrar om jag skulle få panik över att det inte är några människor där. Ingen puls liksom.
Nyttigt för själen säkert men jag vet inte om jag skulle klara det hur länge som helst. Är du mammaledig eller arbetar du därnere? Nyfiken! :)

Kram Mia

Lisa Christensen sa...

Johanna: Visst är det otroligt vad stora de är jämfört med då!! Även om jag fortfarande minns Nils som en "liten" Peter Harryson ;) Kramar

Millan: Nej, man kan inte precis slappna av helt när man har en liten, haha! Kram

Sara: Trodde inte det var möjligt efter all den här tiden i solen, men jag fjällar!

Charlotte: Skicka cv:t, det är brist på pålitliga aupairmormorar här! ;) Kram

Marie: Lite vit sandstrand i Sverige vore inte helt fel...

Mia: Dessa bilder är från ön Praslin. Vi bor på huvudön Mahé - inte för att det är världens hålligång här ;) Man kan gå ut och det är mycket bbq:s och endel privata fester och det finns nattklubbar osv, men just nu trivs jag bra med det lugna livet (när jag har ett litet barn). Jag bodde i London innan och var mätt på storstadspuls, men visst känner jag en saknad efter storstaden ibland... Jag jobbar inte här.
Kram