24 mars 2009

Dags för en make over?

Om ni tycker att det verkar som om jag alltid går omkring i samma kläder på bilderna så är det faktiskt för att... hmmm, jo, för att jag går omkring i samma kläder härnere. Eller, jag recyclar de få plagg jag har. Och ofta syns jag i min bikini.
Jag är ingen shopaholic, men jo, jag erkänner, jag känner en viss abstinens. Så till den grad att jag släpade med J och Julie till ett Victoria i 34 gradig värme bara för att få det bekräftat: Seychellerna är inget shoppingparadis. Jag tror att den närmaste shopping (av kaliber) finns i... Sydafrika. Förvisso står det "Shopping Center" lite här och där, men det innebär oftast en liten tobaksbutik.
Jag drömmer också om make up (glömde sminkväskan i Sverige och råkade tvätta läppstiftet jag köpte i Qatar). Jag har förvisso en kajal, men den går inte så bra ihop med mina mörka ringar under ögonen.
Efter sommaren och hösten har jag känt mig en smula... sliten. Jag känner att jag behöver en helrenovering. Ok, det har hjälpt lite att vara på Seychellerna. Det är som spa för själen, men jag känner ett uppdämt behov av att vara ytlig och gå i högklackat.
För att återfå mina mänskliga former planerar jag följande: Ång- och lerbad, massage och ansiktsbehandling i Victoria och sedan i maj hoppas jag på lite powershopping i Danmark.
Man måste ju se någorlunda snygg och utvilad ut när man kommer till ett Stockholm i sommarberedskap...

6 kommentarer:

Fiviva sa...

Tycker jag låter som en bra plan :0)
jag är heller ingen shopping galen människa och jag glömmer oftast sminka mig.
Det beror alldeles på humöret.
Hoppas ni får en lugn resa hem till sverige igen.

Sara sa...

Vad härligt! Jag känner mig också väldigt grå och sliten just nu... Osnygg och trött. Spa vore pure bliss!

Tess sa...

Hittade din blogg. Fin :)

Lisa Christensen sa...

Fiviva: Jag älskar att vara naturlig och osminkad emellanåt, men just nu behöver jag lite flärd... :)

Sara: Så är det att vara bebismamma antar jag...

I huvudet på Therese: Tack och välkommen till min blogg!

Anonym sa...

Later perfekt tyckre jag! Men du maste ju vara brun i alla fall? Inte som en annas blekfis...

Kram Lisa

Lisa Christensen sa...

Lisa: Ja, det är inga problem med här nere, med solen i zenit ;) Kram