28 oktober 2008

Sommaren är på väg

Den öppna balkongdörren släpper in bildäckens svischande sus mot våt asfalt och blandar sig med londonmusik. Regnet strilar ner utanför fönstret medan trafiken strömmar förbi på gamla huvudvägen.
.
Det är klibbigt väder, inte sådär renande friskt regnigt som i Europa, utan nästan påträngande, nära inpå.
.
Dimman smälter ihop med bergen, jag smälter bort till minnen, Julie ligger mjuk som varm kola i min famn, fläkten snurrar och surrar i taket. Luften är tyngre, fuktigare, kompaktare, sluter sig tätare kring kroppen.

Regnperioden är snart här. Här finns inte årstider på samma sätt som i Europa, men med våra termer skulle man säga att sommaren är på väg.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Här hemma börjar det mörkna utanför mitt kontorsfönster. Ett svalt regn smattrar mot rutan men märkligt nog skiner en trött sol samtidigt. Nästan alla gula och röda löv på träden är borta nu. Snart är det november. Hösten är här, på riktigt. Tid för stearinljus, varm choklad och varma sockor.

Kram!
Ann

Anonym sa...

Oj oj, regn? Det later inte bra, speciellt inte nu nar vi ska komma... :-( Jag har ju alltid san typisk otur med vader vart jag an ar! Nelson prata jamt om seychellerna nu, man marker att han verkligen ser fram emot att komma :-) jag berattade om din skrack for krabbor och att vi inte kan vara pa stranden nar det bli morkt. hans ogon lyste upp och han tankte direkt "muuumms vad gott, med farskfangad krabba"! Typiskt killar, bara tanker pa mat hela tiden....hehehe Ps, finns det mycket aktiviteter vi kan gora? snorkla, dyka, fiska, vandra, island hopping etc? Ar det dyrt?

Kram! Denise

Anonym sa...

Forrasten... Nelson sager att brodfrukt ska man inte grilla, man kan ata dem raa som de ar... har ni provat?

kram Denise

Lisa Christensen sa...

Ann: Låter härlig, på svenskt mysvis. Saknar dig! - "du som alltid fattar" ;) Kram

Denise: Don't worry, idag skiner solen! :) Mailar dig om allt. Ni kan snorkla, dyka, spela golf, vandra i berg, öluffa... Skriver snart till dig. Kram

Anonym sa...

Jag saknar dig också, galet mycket. Men det tror jag att du redan vet :) Kram, Ann!!