24 oktober 2008

Hjälp!

Igår tog vattnet plötsligt slut. Flera timmar utan vatten och nappflaskor och nappar som behöver steriliseras och myror som kryper överallt. Sedan började det bubbla och ryka i toaletten som om ett vulkanutbrott var i antågande. Plötsligt kom vattnet igång - kokhett och sprutande så att halva kranen for iväg som en kanon.
.
Och trädgårdsmästaren eldade löv på stranden så att vit rök bolmade in i huset och vi blev tvungna att fly ut med Julie på framsidan av huset.
.
När J kom hem hade huset förstås återfått sitt lugn.
.
Nu är det samma sak igen. Inget vatten. Det känns lite Kalle Anka hyr ett hus ute i vildmarken... Och min mobil är på vift så jag kan inte ens sms:a iväg ett klagorop på hjälp.

5 kommentarer:

Ingela sa...

Oj oj oj! Förlåt men jag skrattade när jag läste om kranen som for iväg. Men vad jobbigt att vattnet tar slut titt som tätt eftersom flaskor o nappar ska kokas. Hoppas det ordnar sig!

Kram

Det Mörka Hotet sa...

Utan vattnet är det kört och speciellt med lilla Julie som ni måste ha vatten till!

Tankevågor sa...

Ja inte är det lätt men lilla Julie är snart så stor att hon kan börja knapra på brödrukten...äh den var ju inte god men nåt annat i alla fall. ;-)
Så hon inte behöver steriliserade flaskor längre.

JAG tycker i alla fall att du tar det cool trots krabbor, kackerlackor och allt!
Kram

♥ Sanna ♥ sa...

Jag tycker du är så cool som har tagit dig ner och är där med din familj du är en stark kanonduktig tjej enligt min åsikt!!
Hoppas att allt ordnat till sig nu och att du slipper massa konstigheter ;0) i fortsättningen men kanske är det det som är livskvallite...
KRAMISAR!!!

Lisa Christensen sa...

Ingela: Man måste ta det med humor annars funkar det inte ;) Kram

DMH: Det får ej vara för primitivt när man har barn.... Kram

Londongirl: Längtar tills hon börjar äta riktig mat...! Kram

Sanna: Vi är tillbaka i vårt eget hem nu. Känns skönt! Kram