23 oktober 2008

Port Launay

Detta är Js favoritstrand. Den ligger på västkusten, en bit söder om Beau Vallon. Här ska det tydligen vara fint att snorkla. Vi begav oss hit i söndags för att grilla. Lite senare kom några av Js engelska vänner och gjorde oss sällskap. De flesta expatsen här nere som jag har mött tycker att Seychellerna är förfärligt. Ingen shopping, varubrist, attityder hos folk... De småler åt mig, som om jag inte än har invigts i den hemliga klubben. Jag är ännu oförstörd och oförstående och de ler i samförstånd: "Snart vet hon bättre, arma människa!"
.
Vi får väl se. (Jag ska återkomma till hur vardagslivet på Seychellerna också kan se ut i ett senare inlägg, det är nämligen inte enbart en smekmånadsö...)
.
Här är i alla fall lite bilder från en ännu inte uttråkad expat:

J hade gjort världens godaste fisk som vi njöt av där vi satt under träden och blickade ut mot det photoshopsblå vattnet.

Vi grillade också kycklingspett och brödfrukt. Vi har nog inte riktigt listat ut hur man ska tillaga brödfrukt för det blir aldrig gott.


De här hunden var efter oss hela dagen efter att J hade gett den lite av vår grillade red snapper. (Och J som klagar över att jag skämmer bort Tilly...)

Mormor och Julie hade det mysigt i skuggan. Julie trivs bäst när havet fläktar bort lite av värmen.
.

Stranden blev ännu vackrare i solnedgången, men det var också då krabborna poppade upp som gubben i lådan. Dags att åka hem.

Solvarma och med salt hud körde vi tillbaka till Victoria över bergen, medan fladdermössen cirkulerade ovanför träden.

10 kommentarer:

Ingela sa...

Det ser helt fantastiskt ut och verkar underbart förutom möss, kackerlackor och krabbor!

Kramar
Ps. Svarar på mail lite senare, ska plugga vidare nu efter en liten bloggpaus! Ds.

Lisa Christensen sa...

Förhoppningsvis vänjer man sig vid vissa obehagligheter. Det finns ju som tur är inga farliga djur eller sjukdomar :)
Kramar

♥ Sanna ♥ sa...

Allt ser ut som ett fantastiskt sagoland och om det inte finns farliga djur så skulle jag ochså trivas....
När kommer vardagen att börja för er??
KRAMISAR från en som sitter och trånar efter värmen här hemma i 5 grader och blåst!

Lisa Christensen sa...

Sanna: Vardagen började igår: Inget vatten på hela dagen. Men Seychellerna slutar ändå på plus ;) Kram och hoppas att ni har lite höstmysigt iaf!

Anonym sa...

Jag bara skrattar! Du e for rolig... :-) gud vad god den dar fisken sag ut! eller va det kyckling? den vill jag iallfall ocksa smaka nar vi kommer :-) Guuuuud vad mysigt tank vi 5 kan sitta pa stranden i solnedgangen (med krabborna) :-) och grilla, dricka vin (3 av oss iallfall), snacka skit... bara 21 dagar kvar nu!

Denise

Det Mörka Hotet sa...

Lätt att det går inflation i superlativen men onekligen ser det väldigt mysigt och fint ut där ni befinner er: härligt!

Lisa Christensen sa...

Denise: Va!? Är du inte vegeterian längre? Eller kan Js mat få dig att konvertera...? ;) Vi glädjer oss till ni kommer!
Kram

DMH: Ja, visst är det vykortsvackert!

Anonym sa...

nej nej nej, ingen kan fa mig att ata kott :-) inte ens jakobs cooking hihi, men jag har faktiskt borjat ata fisk!!! men bara vit fisk. benfri ;-) och den som lag pa grillen sag ut precis som kycklig sa den smakar saker jatte gott...
19 dagar kvar!
-Denise

Anonym sa...

Det ser härligt ut det där! Har du kommit till det där spat än förresten? Du lovade!! :)

Kram
Ann

Lisa Christensen sa...

Denise: Fisken här är sagolikt god, som kyckling. Annars är det inte lätt för vegeterianer här... Kram

Ann: Inte än, men seychellerna är lite som att vara på spa ändå... Kram