20 oktober 2008

Fairyland

Vi avslutade den fantastiska fredagen på Fairyland, en restaurang alldeles på stranden. Den drivs av en svensk och ligger på östkusten, ca en timmes bilfärd söder om Victoria. Maten var god och billig (med seychelliska mått) och fisken på Seychellerna är gudomlig. Hur ska man någonsin kunna återvända till svensk konsumtorsk?

Ni kan se stranden i bakgrunden. Ibland känns skönheten nästan som ett skämt, som om någon drev med en och allt egentligen bara var en kuliss från Jurassic Park eller någon töntig film som Den blå lagunen.

6 kommentarer:

Ann sa...

Du kommer aldrig att äta tork som frysits innan. Känner likadant inför färska frukter. Billigt som attan och sååå mkt godare än man nånsin smakat på i Sverige.

Jag undrar om jag nånsin kommer att vilja äta makaroner o korv igen efter allt gott o billigt som man köper färdigt här.

Eller hur jag skall "orka" laga mat själv. Har ju vant mig av sånt;)

Har en fråga. skall du "bara vara" mammaledig där eller kommer du att jobba?? finns det många svenskar alt "utlänningar" att umgås med? själv saknar jag vänner så mkt. visst har man bekanta här, men dom är ju som sagt bara bekanta, inga riktiga vännner som känner oss annat än som par.

därför vill jag åka hem. behöver åka hem. förstår du? vara mig själv, vara Ann o prata med gamla vänner.
men du kanske är van, du som har bott så mkt utomlands.
tja- spelar ingen roll, nu skall jag ju hem om 1 månad. fast jag kommer att sakna vårt liv här. helt klart!

kram o må väl i ert helt underbara paradis.

♥ Sanna ♥ sa...

Kan bara säga att jag vill vara där med dig, snart tar jag faniljen och flyttar dit jag med ;0) vad arbetar din man med som får jobb där??
KRAMISAR!!

Det Mörka Hotet sa...

...eh, om du/ni har det som i "Den blå lagunen" så ser det här hos oss som Jurassic Park - ja, granntanterna är de där stora...ha, ha!

Lisa Christensen sa...

Familjen V: Visst är frukt så mycket godare här! Papayan i sverige är totalt menlös i jämförelse. Den mat jag hittils smakat här är helt ok, men inte lika gudomligt god som thailändsk. Dessutom är mycket relativt dyrt. Men fisken är fantastisk.

Jag kommer bara att vara hemma med Julie här nere. Kanske kan jag skriva lite, en researtikel vore kul.

Det där med vänner är svårt. Jag förstår dig verkligen! Jag kände mig ganska ensam i England, i London var det sådan omsättning på folk att man inte kunde investera så mycket i vänskap. Man fick hela tiden vara beredd på att någon skulle flytta. I Sverige finns de flesta av mina riktigt nära vänner, men det krävs mer än ytlig bekantskap för att de ska orka "vänta" på mig när jag är ute i världen. Vet inte hur det kommer att bli här. J känner en massa, han blir alltid omtyckt bums av alla. Kan kanske "sno" lite av hans vänner :) Vi får se hur det blir. Det är mycket expats här (amerikaner, engelsmän osv) som man kan hänga med. J känner också en del seychellois. Hoppas att jag kan umgås både med expats och de lokala. Svenskar är det brist på, men det gör mig inget.

Oj, vad långt det blev! Ett helt inlägg...
Ha det bra!
Kram

Sanna: Ja, du och din familj skulle ta en sväng till Seychellerna :) Här är verkligen paradiset! J är tandläkare. Vi var trötta på London och så dök den här möjligheten upp. Din man verkar också resa mycket, vad gör han? Kram

DMH: Haha, ja, jag är bortskämd med den blå lagunen inser jag... inte helt fel! ;)

Anonym sa...

Jag vet att jag borjar lata som en tjatig 6 arig trts unge...;-)Men kan vi inte ga till den restaurangen ocksa? den svenska?? Laater helt underbart.. Och den dar vackra stranded dar vattnet va helt ljummet? hihi ohhh jag langtar sa det gor ont i hela kroppen. Ps, vilken Beach Body du har fatt da!!!! Dig kan man inte ligga bredvid, da ser ju jag ut som ett berg...hahah

Love u! x

Lisa Christensen sa...

Denise: Vi kan säkert åka till Fairyland. J var väldigt imponerad och om söndagar har de buffé. Och oroa dig inte, vi tar med er till de allra bästa stränderna! ;) Love u 2 xx