21 april 2007

Soliga London

Ännu en vacker dag i London. Jag förstår inte riktigt varför Brittiska öarna har ett sådan rykte om att vara regnigt. Jag tycker att det är mycket varmare och soligare än Sverige. När jag studerade hade vi en lärare från England som varje dag beklagade sig över vädret. Till slut var det en student som försiktigt frågade om inte han borde vara van vid regnväder. Läraren hävdade att det inte alls var så regnigt i England som i Sverige och jag måste nog hålla med honom. Visserligen är ju snön utbytt mot regn på vintern, men somrarna har varit fina - de tre engelska somrar jag har upplevt.

Inget nytt på lägenhetsfronten dock. Jag börjar tänka att det kanske inte är meningen att vi ska köpa något. Priserna är rekordhöga, det är sinnessjukt. Vår granne har ett helt engelskt "radhus" på fyra våningar för sig själv. De köpte huset för £27.000 för 30 år sedan och nu är det värt ca £1,2 miljoner. De är "pappersmiljonärer" som de säger för de vill inte sälja huset.

Inga kommentarer: