2 april 2007

April, april!

Tillbaka till London i full blom. Vädret är underbart och det är som tidig sommar ute - och jag bara nyser... Jag blir alltid snuvad på vårarna, även om allergivaccinationen som jag påbörjade i slutet på 2005 har hjälpt mig avsevärt. Jag hade hoppats att avgasiga London skulle ta död på alla björkpollen, men mitt vurmande för naturen har ju gjort att vi bosatt oss "mitt i skogen". Just nu önskar jag nästan att vi bodde kvar bland betongen i Kings Cross.

Det blev inte så mycket spa i Danmark, men sista dagen fick vi i alla fall njuta av de romerska baden. Det var trevligt att träffa Jakobs familj. Nu har jag mött dem alla.

Idag är det Jakobs födelsedag och jag har handlat in för middag och gjort en cheescake (Js favoritefterrätt.) Jag måste fortsätta förberedelserna och försöka hinna städa undan lite innan han kommer om en halvtimme.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen! Du får hälsa grattis till "gammeldansken" och så får du (ni) ta och komma över en sväng till Sthlm snart! Saknar dig!!

Anonym sa...

Hej Lisa.

Det var rigtig godt at møde dig.

Velkommen i familien
fra
Jeannette (Jakobs søster)

Lisa Christensen sa...

Ann: Jakob hälsar och tackar. Förhoppningsvis ses vi snart. Jag har inte bokat någon biljett än - allt har varit så upp och ner.

Jeannette: Tak. Det var meget godt at möde dig også. Jeg håber vi ses snart igen.