19 april 2007

Engelsk mirakelcreme

Av svenska källor har jag fått veta att det visst har varit enorm uppmärksamhet här i Storbritannien på grund av en antirynkcreme som ska ta bort rynkor (det gör uppenbarligen inte antirynkcremer vanligtvis eftersom det nu är en sådan sensation). BBC hade visst visat ett program där man ser hur rynkorna verkligen reduceras. Programmet och kalabaliken som därefter rådde har gått mig spårlöst förbi, men nu har jag fått en förfrågan om att skicka en burk av skönhetsexiliret till Sverige (sorry guys, produkten finns bara att köpa här!). Dessvärre är produkten utsåld överallt. Försäljningen har visst ökat med 2000%. Otroligt!

Jakob är snaggad nu för tiden. Det skedde ett litet missöde... Jag brukar klippa håret på honom, men nu skulle jag klippa lite kortare eftersom det växer så fort. J ville ha kontroll i spegeln på vad jag gjorde och för att inte skymma hans sikt fick jag inte lov att klippa luggen framifrån för "så gör inte frisörer". Jag blev alltså tvungen att stå bakom honom, titta in i spegeln och klippa framsidan spegelvänt. Den "luggen" blev 2mm lång. J fick panik och jag fick inte alls klippa färdigt så nästa dag gick han omkring i en assymetriskt klippt pottfrisyr. Nästa dag tog vi trimmern så nu är han riktigt korthårig och det ser jättefint ut! Men det dröjer nog länge innan han släpper loss mig med saxen igen...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha!! 2 mm kort lugg?! Det låter... jätteläckert. Det är faktiskt fint med snaggade killar! Och det växer ju trots allt ut igen.

Johan förbannar sitt hår varje morgon. Han har så otroligt tjockt hår och går till frisören en gång i månaden, han har flaggat för att han eventuellt kommer att raka av sig "eländet" snart, haha! (Han har haft det förut, ser helt ok ut, även om jag föredrar honom i lite rufs)

Lisa Christensen sa...

Jakob har också jättetjockt hår så det är nog bra att hålla det kort. Han är söt i sitt rufs också, men jag gillar den här nya stilen. Han är dock rädd att det får honom att se för ung ut och att patienterna inte ska ta honom på allvar.

Anonym sa...

Jag tror det börjar bli modernt med långt hår på killar igen. Plötsligt dyker dom upp överallt i Stockholm denna vår. Jag tror det är slut med snagget.

Lisa Christensen sa...

Jag har inte tänkt på hur modet i London är, men vi hade inte mycket val efter min "pottklippning"... Vi får hoppas att han blir trendsättare;)